Inbrengen & ophalen najaarsbeurs 2024
Heb je een verkoopnummer bemachtigd? Gefeliciteerd, je bent bijna klaar om te verkopen!
Op deze pagina vind je specifieke informatie rondom het inbrengen en ophalen van je items voor de beurs. Maar ook video's met tips en trucs voor de verkoop en een verwijzing naar de meestgestelde vragen over verkopen.
​
Er zijn m.n. 2 dingen belangrijk voor een goede verkoopervaring:
-
je verkoopnummer. Deze bepaalt het tijdslot waarin je de items mag komen afleveren en ophalen. Bij de Inbrengvoorwaarden en onder het kopje "Ophalen" vind je deze tijdsloten en andere informatie.
-
de inbrengvoorwaarden. Als je deze opvolgt, verzeker je jezelf ervan dat (de meeste van) je items op de beursvloer terechtkomen voor verkoop. Bekijk ze via de knop hieronder.
INBRENGEN: VRIJDAG 27 SEPTEMBER 2024
Op vrijdag 27 september ben je van harte welkom om je items in te brengen. Hoe laat, waar en op welke manier leggen we hieronder uit.
Tijdsloten
We hebben de aanlevering verdeeld over 3 tijdsvakken. Jouw tijdslot is afhankelijk van je verkoopnummer. Dit zorgt ervoor dat de aanlevering goed verspreid wordt en het sorteerproces soepel verloopt. Bekijk hieronder wat jouw tijdslot is a.d.h.v. je verkoopnummer:
-
Verkoopnummer in de 300-reeks: tussen 19.15 - 19.45u (kratten)
-
Verkoopnummer in de 400-reeks: tussen 19.45 - 20.15u (kratten)
-
Verkoopnummer in de 800-reeks: tussen 19.45 - 20.15u (donatie-items in dozen)
​
Schikt het tijdstip niet? Vraag dan iemand anders om jouw spullen in te leveren binnen jouw tijdslot. Meer informatie hierover en aanverwante zaken vind je hier.
​
Vrijwilligers krijgen een verkoopnummer in de 200-reeks, tenzij je je items doneert. Neem je kratten of dozen mee voorafgaand aan de start van je eerste shift op vrijdag. Je meldt je dan aan, levert alles in, bekijkt je dienst en kunt aan de slag.
Locatie
Je kratten en speelgoed geef je af op basis van maat. Lees voor meer informatie hierover de inbrengvoorwaarden goed door.
Let op: i.v.m. werkzaamheden aan het schoolplein, is deze beurs de afgifte van kleine maten op een andere plek dan je wellicht gewend bent. Houd hier rekening mee.
​
-
Mt 68 t/m 104 + schoenen maat 18 t/m 27: Pastoor Heggelaan 2a, begane grond (ingang KDV Partou)
-
Mt 110 t/m 188 (S) + schoenen vanaf maat 28 t/m 42: Camminghalaan 27, 1e verdieping (trap naast de bieb)
-
Speelgoeditems en boeken: Camminghalaan 27, 1e verdieping (trap naast bieb)
Voorwaarden
We hebben elk jaar inbrengvoorwaarden. Deze zijn aangepast sinds de vorige beurs. Lees ze daarom altijd goed door. De voorwaarden zijn nodig om het sorteerproces, de opbouw van de beursruimten en de verkoop zo optimaal mogelijk te laten verlopen. In deze voorwaarden vind je niet alleen hoe je de kleding en andere items moet merken, maar ook welke items wel en niet aangeboden mogen worden voor de verkoop.
OPHALEN: ZATERDAG 28 SEPTEMBER 2024
Na afloop van de beurs, op zaterdag 28 september wordt iedereen met een verkoopnummer in de 300- en 400-reeks verwacht om zijn/haar items op te halen. Ook hier is er per reeks een tijdslot ingeregeld. Hieronder vind je informatie over jouw tijdslot, de ophaallocatie van je kratten en het goede doel voor donaties.
Tijdsloten
We hebben 2 tijdsvakken ingericht waarop je je items mag ophalen. Zodoende kunnen we iedereen goed helpen en het pand op tijd afsluiten. Hieronder kun je bepalen wat jouw tijdslot is, a.d.h.v. jouw verkoopnummer:
-
Verkoopnummer in de 300-reeks: tussen 16.00 - 16.15u
-
Verkoopnummer in de 400-reeks: tussen 16.15 - 16.30u
-
Verkoopnummer in de 200-reeks: tussen 16.15 - 16.30u (enkel vrijwilligers)
​​
Zijn we eerder klaar? Dan stellen we je hiervan op de hoogte via onze WhatsApp Community.
Overgebleven items van verkoopnummers uit de 800-reeks worden gedoneerd aan het goede doel. Je hoeft deze niet op te komen halen. Per ongeluk een donatienummer aangevraagd? Kijk dan hier wat je moet doen.
Let op: Schikt het tijdstip niet? Vraag dan iemand anders om jouw spullen op te halen binnen jouw tijdslot. Alle items die namelijk niet opgehaald zijn om uiterlijk 17.00u worden ook gedoneerd aan het goede doel. Meer informatie over deze en andere vragen, vind je hier.
Locatie
Voor ophalen van je overgebleven items, kun je je melden op de Pastoor Heggelaan 2a (ingang KDV Partou). Meld je daar bij een van onze vrijwilligers (in een gele polo). Zij pakken dan je krat(ten) voor je en tekenen af.
Goede doelen
Wanneer je een donatienummer hebt aangevraagd, worden de items die niet verkocht zijn, opgehaald door diverse goede doelen. We werken momenteel samen met 5 initiatieven, waar we je graag meer over vertellen:
Stichting Je Mag Er Zijn: We willen graag dat de donatiespullen allereerst zo lokaal mogelijk terechtkomen. Daarom zijn we een samenwerking aangegaan met de Stichting Je Mag Er Zijn. Deze helpt pleeggezinnen en gezinshuizen gratis aan de nodige kleding en andere artikelen om een pleegkind in hun huis op te kunnen vangen. We zijn blij dat we op deze manier een steentje kunnen bijdragen aan een veilig en fijn thuis voor elk kind.
BS Op Dreef: Onze gedoneerde en onverkochte boeken doneren we aan een basisschool in Zeist. Deze staat in een wijk met veel nieuwe Nederlanders waar kinderen behoefte hebben aan meer mogelijkheden om zich onze taal eigen te maken. Op deze manier wil de Wobbelbeurs ze deze mogelijkheid geven.
​
Stichting Babyspullen: Sinds 2023 zijn we ook trotse partner van Stichting Babyspullen. Zij zet zich in om de negatieve gevolgen voor kinderen die opgroeien in armoede te verminderen, met extra liefde voor hun nieuwe leven. Ze halen bij ons na afloop van de beurs de voor hun geschikte babykleding en spullen op, die ter donatie zijn aangeboden. Deze komen in babystartpakketten, die via diverse instanties aan (aanstaande) ouders in Nederland uitgegeven worden, die het financieel moeilijk hebben. Zo krijgen ook zij een eerlijke start!
​
Stichting Holland Oekraïne: sinds het uitbreken van de oorlog in Oekraïne in 2022 ondersteunen we vluchtelingen in Nederland met passende kleding, schoenen en/of speelgoed. Na afloop van de beurs komt een afvaardiging van de stichting langs om items op te halen die ze het hardst nodig hebben, uit de gedoneerde spullen.
​
Stichting Vrienden van Roemenië: deze stichting is al jaren vaste partner van de Wobbelbeurs en neemt de items die geen plekje in Nederland krijgen, mee naar Roemenië. Zo krijgen je items daar alsnog een 2e (of 3e) leven.
VOORBEREIDEN: TIPS EN TRUCS
MEESTGESTELDE VRAGEN
Heb je nog vragen of zijn er zaken onduidelijk? Het antwoord op meestgestelde vragen over verkopen op de Wobbelbeurs vind je hier.