top of page

Info voor verkopers

Stichting Speel-o-theek Wobbel organiseert 2x per jaar de Wobbelbeurs in Bunnik: 1x in het voorjaar en 1x in het najaar. De items die wij hier verkopen, is ingeleverd door verschillende verkopers. Denk je erover om ook kinderkleding, boeken en/of speelgoed te verkopen? Hieronder vind je antwoord op de meestgestelde vragen rondom de beurs. Bekijk ook altijd onze actuele inbrengvoorwaarden voor een totaaloverzicht.

​

Verkopers kunnen zich aanmelden voor de aankomende beurs vanaf 5 februari 2024. Dit doe je op de homepage. Let hierbij op dat je het juiste type verkoopnummer aanvraagt voor jouw items!

 

Het kan zijn dat er dingen per beurs iets verschillen (door bijv. corona-maatregelen). Ook tijden kunnen hierdoor afwijken. Als dit het geval is, brengen we onze vrijwilligers, verkopers en bezoekers zo goed en zo snel mogelijk op de hoogte. 

Waarom een verkoopnummer aanvragen?

De Wobbelbeurs trekt jaarlijks ruim 250 bezoekers uit Bunnik en omstreken. Deze zijn op zoek naar mooie items voor een leuke prijs. Een ideale kans dus om iemand anders blij te maken met kinderkleding die niet meer past en/of speelgoed waar je (klein)kind niet meer mee speelt. Het recept is simpel: jij levert je items in en onze vrijwilligers doen de rest. Je houdt er hopelijk een leuke verdienste aan over en draagt meteen bij aan een wereld waarin minder verspild wordt. 

Wat voor soorten verkoopnummers zijn er?

Als je een verkoopnummer aanvraagt, zijn er een paar opties. Denk dus goed na wat je wilt dat er gebeurt met je overgebleven items die niet verkocht zijn. Een verkeerd verkoopnummer aanvragen zorgt niet alleen voor administratieve rompslomp maar vergroot de kans dat je geen (juist) verkoopnummer meer kunt krijgen.

​

  • Optie 1: verkopen en ophalen. Hierbij haal je de overgebleven items (grotendeels) zaterdagmiddag weer op. Alleen eventuele items met een groene stip op het kaartje, worden in dit geval gedoneerd.

  • Optie 2: verkopen en doneren. Je doneert alle overgebleven items allemaal aan het goede doel. Wanneer je deze optie aanvinkt bij de aanvraag van je verkoopnummer, krijg je een 800/900-nummer

Hoe vraag ik een verkoopnummer aan? 

Een aantal weken voorafgaand aan de beurs vraag je een verkoopnummer aan via onze website. Wees er op tijd bij want op = op. Het aantal verkoopnummers is beperkt omdat we voldoende ruimte willen hebben om alle kleding en andere items een plek te kunnen geven.

 

Wil je verzekerd zijn van een nummer? Meld je dan hier aan als vrijwilliger en krijg als eerste de mogelijkheid een verkoopnummer aan te vragen, naast andere voordelen. Of volg ons op Facebook.

Ik kan me niet aanmelden voor een verkoopnummer. Hoe kan dit? 

Er zijn een aantal mogelijkheden waardoor je geen verkoopnummer aan kunt vragen: 

  • De inschrijving is nog niet geopend. Houd voor de actuele inschrijfdata onze Facebookpagina in de gaten. Hierop posten we onze poster, doorgaans een maand voor begin van de beurs. Hierop vind je wanneer je je als vrijwilliger aan kunt melden of als verkoper. Let op: dit zijn altijd 2 verschillende data. 

  • De inschrijving kan technisch nog niet verwerkt worden. We zetten onze inschrijving op de aangegeven dag(en) rond een bepaald tijdstip open. Het kan zijn dat je net te vroeg bent. Je ziet dan wel dat je je kunt aanmelden maar krijgt een melding van een "technische fout" bij het indienen van het formulier. Probeer het later dan nog eens. In de ochtend, rond 7u, is de inschrijving vaak wel live. Lukt het dan nog niet? Stuur ons een mail op wobbelbeursbunnik@gmail.com. Dan kijken we z.s.m. met je mee. 

  • Er zijn al voldoende aanmeldingen. We beperken de aantallen die zich mogen aanmelden: 

    • Vrijwilligers: als er zich teveel vrijwilligers voor een specifiek tijdslot aanmelden, is er een risico dat deze elkaar in de weg lopen. Ook hebben we dan te weinig vrijwilligers om andere dagdelen goed mee te draaien.  We verdelen het aantal plaatsen per shift o.b.v. de drukte die we die dag verwachten.

    • Verkopers: de ruimte die voor onze beurs beschikbaar wordt gesteld, is beperkt. Daardoor zijn we genoodzaakt het aantal verkopers te limiteren. Op basis van de aanname dat elke verkoper 2 kratten en elke vrijwilliger 3 kratten inbrengt, kunnen we met het totaal de beursruimte vullen, zonder dat het te vol wordt. Dat houdt het werk voor de vrijwilligers leuk en voor onze kopers overzichtelijk. 

Ik heb een verkeerd verkoopnummer aangevraagd, wat nu?

Je hebt je vergist en per ongeluk aangegeven dat je je spullen allemaal wilt doneren of andersom? Dat kan gebeuren. Neem z.s.m. contact met ons op via wobbelbeursbunnik@gmail.com. Je verkoopnummer wordt dan ingenomen. We kunnen helaas niet garanderen dat je een nieuw nummer kunt krijgen. Wanneer de verkoopnummers uit die reeks al zijn vergeven, word je op de reservelijst geplaatst. We nemen contact met je op als we een verkoopnummer voor je hebben.

 

Let op: lever je je kleding toch in op je foutieve nummer? In het geval van een 800/900-nummer, riskeer je dat je kleding toch wordt gedoneerd aan het einde van de beurs. 

Ik heb geen verkoopnummer gekregen. Hoe kan dat?

Er zijn doorgaans 2 mogelijke verklaringen dat je geen verkoopnummer hebt ontvangen: 

  1. ​er zijn nog geen 5 werkdagen verstreken sinds je aanvraag. Het uitreiken van verkoopnummers is nog steeds handwerk. Soms kan het daardoor iets langer duren voordat je een mail van ons krijgt. 

  2. de mail met je verkoopnummer is in je spam-folder beland. Check daarom deze eerst voordat je contact zoekt. 

  3. je hebt een Hotmail-adres. In een afgelopen editie is gebleken dat bulk e-mails vanaf ons gmail-account niet altijd aankomen bij Hotmail/Outlook. Zit de mail dus niet in je spam maar heb je eerder wel een bevestiging van inschrijving gekregen? Stuur ons dan een e-mail op onderstaand adres. 

​

Kun je na deze checks nog steeds geen verkoopnummer achterhalen? Neem dan contact met ons op via wobbelbeursbunnik@gmail.com. Dan zoeken we het samen met je uit. 

Hoeveel mag ik inbrengen?

Als verkoper heb je 2 opties om je spullen aan te leveren:

  • Gebruik plastic vouwkratten (max. 49 x 36 x 24.5 cm, 30 liter) wanneer je onverkochte spullen op wilt komen halen na afloop van de beurs*.

  • Gebruik kartonnen dozen wanneer je onverkochte spullen wilt doneren en op zaterdag geen items meer wilt komen ophalen*. In dit geval krijg je ook een afwijkend nummer, vaak in de 800- of 900-reeks.

​

Elke deelnemer met een verkoopnummer mag in totaal twee vouwkratten/dozen inleveren. Vrijwilligers mogen er zelfs een extra. Daarnaast mag iedere verkoper maximaal 3 grote items inleveren. Verderop op deze pagina vind je meer informatie over de laatste categorie.

​

*Wil je sommige spullen doneren, maar niet alles? Kies dan voor een vouwkrat. Je kunt items die je wilt doneren, markeren door een groene stip op het prijskaartje te zetten. 

Hoe lever ik mijn items in?

Elke beurs hebben we (ongeveer dezelfde) strikte inbrengvoorwaarden. We stellen deze op zodat we zo efficiënt mogelijk kunnen werken, jouw items zo snel mogelijk op de juiste plek hebben en de verdiensten aan de juiste persoon kunnen toewijzen. In grote lijnen betekent dit:  

​

Tijd en locatie

​

Verpakking

  • Scheid kleding en schoenen o.b.v. maten:

    • maat 68 t/m 104 met schoenen t/m maat 27 mogen samen;

    • maat 110 t/m 188 met schoenen vanaf maat 28 mogen samen.

De reden hiervoor is dat we 2 verdiepingen hebben. De ene groep wordt op de begane grond uitgestald en de ander op de 1e verdieping. Een goede scheiding zorgt dat de spullen direct op de juiste plek gezet kunnen worden. 

  • Gebruik plastic vouwkratten die niet groter zijn dan max. 49 x 36 x 24.5 cm, 30 liter. Je mag ze vullen tot de rand, niet daarboven i.v.m. stapelen. Overvolle, grotere en/of hogere kratten worden afgewezen. 

  • Gebruik kartonnen dozen als je items wilt doneren aan het goede doel.

  • Plak een sticker met je verkoopnummer en de maten aan de zijkant van de vouwkrat/kartonnen doos.

​

Prijslabels

  • Goed bevestigd aan het item, anders wordt het item afgekeurd (niet toegestaan op kleding: stickers en/of kaartjes met speldjes)

  • Je verkoopnummer (in rode stift. Dat is duidelijk voor onze kassamedewerkers)

  • Nederlandse maat tussen 68 en 188 (in zwarte/blauwe stift)

  • Prijs in hele of halve euro's (in zwarte/blauwe stift) 

  • Optioneel: groene stip (als je het item wilt doneren aan het goede doel, mocht het niet verkocht worden)

​

Om jezelf tijd te besparen hebben we 2 tips: 

  • Overweeg om een prijspistool te kopen met kaartjes. Hiermee schiet je de kaartjes aan het kledingstuk, zoals in de winkel. Let op: doe dit wel in de naad of het maatlabel van het kledingstuk om gaatjes te voorkomen. 

  • Schrijf prijskaartjes niet met de hand maar gebruik dit Word-template. Typ je verkoopnummer, maten en een aantal standaard prijzen erop, print deze en knip/snijd ze.

Wat mag ik aanleveren?

Bij de Wobbelbeurs houden we op dit moment de volgende categorieën aan die verkocht worden. Alles dat daarbuiten valt, blijft in de krat/doos liggen en wordt niet op de beursvloer aangeboden. We verkopen op dit moment: 

  • Kleding maat 68 t/m 104 en/of schoenen maat 19 - 27 (incl. sportkleding en verkleedkleding). Babyrompers vallen helaas niet onder kleding en worden niet verkocht, net als ondergoed.

  • Kleding maat 110 t/m 188 (of S) en/of schoenen vanaf maat 28 - 42 (incl. sportkleding en verkleedkleding)

  • Wasbare luiers en slaapzakken (alle kindermaten)

  • Speelgoed (m.u.v. knuffels)

  • Puzzels/ gezelschapsspellen (tot 16 jaar) 

  • Kinderboeken

  • Kinderbeddengoed

  • DVD’s/ CD’s

  • Spellen voor bekende gameconsoles 

  • 3 grote artikelen (zie hieronder voor meer informatie)

​

Extra in het voorjaar: zomerjassen en skeelers

Extra in het najaar: laarzen, regenkleding, schaatsen, winterjassen en skibroeken

​

Om deze items op de beursvloer te krijgen, is 1 ding belangrijk: houd je aan de inbrengvoorwaarden

​

Welke grote artikelen kan ik optioneel nog inleveren? (max. 3)

Als verkoper mag je naast 2 kratten/dozen (vrijwilligers: 3 kratten/dozen) ook maximaal 3 grote artikelen inleveren. Hieronder verstaan we: 

  • Kinderfietsen (t/m 26 inch) met of zonder zijwieltjes

  • Driewielers

  • Loopfietsjes

  • Stepjes/ space-scooters

  • Poppenwagens/ poppenbuggy’s

  • Garages/ winkeltjes/ poppenbedjes/ poppenkasten/ keukentjes

  • Blokkenwagens

  • Gewone buggy’s (alleen paraplumodellen)

  • Autostoeltjes/-verhogers (schoon/ gewassen, geen ongelukken doorgemaakt)

  • Fietsstoeltjes

  • Meerijdplankjes voor kinderwagens

  • Stoelverhogers

  • Kleine kindermeubels zoals stoeltjes, tafeltje, bankjes, verkleedkist

  • Buitenspeelgoed zoals een kleine trampoline, een schone zandbak of een kleine glijbaan

  • Op de najaarsbeurs: sleeën

Wat voor prijs kan ik vragen voor mijn kleding?

Dat is altijd lastig. Je bepaalt als verkoper zelf jouw prijs, mits afgerond in hele of halve euro's. Zo blijft het ook makkelijk voor onze kassamedewerkers om prijzen in te voeren en ontstaan er geen fouten. 

 

Zorg dat de prijs enigszins realistisch is en past bij een kledingbeurs. Mensen komen naar de Wobbelbeurs voor leuke kleding tegen een scherpe prijs. Denk daarbij aan een paar euro voor een t-shirt met lange mouwen of ongeveer 7,50 voor een winterjas. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Maar wil je voor bepaalde merkkleding echt een goede prijs ontvangen? Dan zijn andere verkoopkanalen zoals Vinted wellicht beter. Maar bedenk: met onze beurs bereik je wel in 1x een groot publiek dat vaak komt om te kopen, niet alleen om te kijken. 

Wat is (niet) toegestaan?

Omdat we onze bezoekers graag een goede ervaring bieden, worden alle ingebrachte items handmatig gekeurd door onze vrijwilligers voordat ze te koop worden aangeboden. Daarbij wordt gelet op een aantal zaken. Voldoet het item niet aan een van deze dingen? Dan wordt het item afgekeurd en teruggelegd in de krat of doos waar het in is aangeleverd. 

​

Kleding en schoenen

  • Past bij het seizoen

  • Min. kledingmaat 68 of schoenmaat 18 (m.u.v. jassen, wasbare luiers en/of slaapzakken)* 

  • Geen ondergoed

  • Geen vlekken

  • Geen scheuren, gaten en/of defecte ritsen

  • Stinkt niet

  • Is niet uit de mode en/of ouderwets

​

Speelgoed/Boeken/Grote items:

  • Compleet

  • Geen scheuren of gaten

​

* Wellicht heb je nog mooie babykleding liggen, kleiner dan maat 68. Helaas nemen we deze niet aan. De beperkte beursruimte die we hebben, dwingt ons om keuzes te maken. Onze ervaring uit het verleden leert dat deze maatjes het minst verkochten. We raden Stichting Babyspullen aan als alternatief. Zij zamelen alle maten in voor (tiener)moeders met een kleine beurs. Want elk kind heeft recht op een goede start.

Wat is het verschil tussen kleding van de winter- en de voorjaarsbeurs?

Elke beurs willen we graag seizoensgebonden kleding aanbieden om de beschikbare ruimte optimaal te benutten.  Dit betekent dat er bij de voorjaarsbeurs geen warme jassen/ truien/ jurken/ broeken/ skipakken/ winterlaarzen worden verkocht. En bij de winterbeurs geen korte broeken (behalve sportbroekjes), hemdjes, zomerjurken en dunne jassen toegelaten worden. T-Shirts en zwemkleding mogen bij beide beurzen worden aangeboden. 

Hoe vergroot ik mijn verkoopkansen?

Natuurlijk zijn er geen garanties maar er zijn een aantal simpele dingen die je kunt doen waardoor je items wellicht sneller verkocht worden:  

  • prijs je items niet te hoog maar wel zo dat jij je er comfortabel bij voelt

  • wees kritisch op je aanbod en bied kleding aan conform de huidige mode (vanaf maat 134 is dit nog belangrijker, is onze ervaring)

  • zorg dat de kleding fris ruikt (door het te wassen, een dagje uit te hangen of een geurzakje/droogtrommeldoekje erbij te bewaren)

  • haal de grootste kreukels uit een kledingstuk 

  • zorg voor goed aangehechte en enigszins stevige prijskaartjes (items zonder prijskaartje worden namelijk niet verkocht)

  • maak speelgoed schoon met een natte doek/heet sopje

  • plak eventueel de kaft van een boek

​

We geven daarnaast een aantal tips in deze video's.

Ik kan toch niet deelnemen, wat moet ik doen?

Het is altijd vervelend als er iets tussen komt in de planning. Belangrijk: kijk niet zelf of je iemand anders blij kunt maken. Jouw naam en bankrekeningnummer zijn namelijk gekoppeld aan je verkoopnummer. Zo krijg jij straks de verdiensten van je buurvrouw, vriend(in) op je rekening gestort. 

 

In plaats daarvan, kijk of je iemand anders kunt vragen jouw spullen af te geven of op te halen (zie de meestgestelde vraag hierna). Lukt dat ook niet? Mail ons z.s.m. op wobbelbeursbunnik@gmail.com.

 

Omdat we veel animo hebben voor verkoopnummers, vragen we je goed na te denken voor je een nummer aanvraagt. Wanneer je last-minute toch besluit niet in te leveren, loop je zelf niet alleen omzet mis maar is de kans voor een ander ook verkeken. We hanteren sinds 2024 geen wachtlijsten meer, vanwege de grote hoeveelheid handwerk die er komt kijken bij het aanmaken en wijzigen van verkoopnummers. We hanteren geen wachtlijsten meer sinds 2024, dus je ingeleverde verkoopnummer kan niet naar iemand anders. 

Mag iemand anders mijn items inleveren/ophalen?

Dat is geen enkel probleem. Bij de inname en teruggave wordt altijd gevraagd om het verkoopnummer en naam van de inbrenger. Het is dus belangrijk dat de persoon deze gegevens bij de hand heeft. Zo zorgen we er samen voor dat jouw beurservaring goed is en blijft. Hoe laat en waar hij/zij zich moet melden, vind je hier.

Mag ik mijn items inleveren/ophalen buiten de gecommuniceerde tijden? 

Het is niet mogelijk om individuele afspraken te maken met inbrengers. We zijn afhankelijk van de openingstijden van de locatie en de mogelijkheden die we als vrijwilligers hebben. Lukt het niet om er op de aangegeven tijd te zijn? Zorg dat iemand anders jouw spullen komt brengen of halen. Het voor jou specifieke tijdslot vind je hier.

 

Let op: niet opgehaalde items worden na afloop van het laatste tijdslot aan het goede doel meegegeven, óók als ze in een plastic klapkrat zitten.

Wat wordt er gedaan met kleding die niet verkocht is?

Voor items die niet verkocht worden zijn er een aantal opties: 

  • Je haalt ze op na afloop van de beurs in de plastic klapkratten waar je ze in hebt aangeleverd.

  • Je laat ze bij ons achter en wij doneren ze dan aan het goede doel. Je kunt ons dit laten weten door een groene stip op het prijskaartje te zetten of je items in een kartonnen doos in te leveren. 

​

Meer informatie over de goede doelen waar wij mee samenwerken, vind je hier.

Wanneer en hoe ontvang ik de verdiensten van mijn verkochte items?

Na afloop van de beurs wordt jouw opbrengst berekend o.b.v. jouw verkoopnummer. Daarop wordt 25% in mindering gebracht. Dit bedrag gaat naar de speel-o-theek Wobbel Bunnik om nieuw speelgoed te kopen en de onkosten van de beursorganisatie te dekken. Het bedrag dat overblijft, ontvang je in een mail van ons. We streven ernaar om dit bedrag binnen 2 weken op het rekeningnummer te storten dat je bij aanmelding aan hebt gegeven. 

Grote_items
Verkeerd verkoopnummer
Ophalen versus doneren
Kleding doneren
Juiste prijslabels
Kan zelf niet aanleveren
bottom of page