Info over WhatsApp community Wobbelbeurs
Krijg belangrijke informatie voor jou als verkoper en ontvang actuele updates over de aankomende beurs via onze community op WhatsApp.
Dit kun je verwachten:
-
Je krijgt alléén notificaties van belangrijke beursupdates vanuit de beurscommissie.
-
Deelnemers kunnen elkaars gegevens (naam, telefoonnummer en/of foto) niet zien.
-
Deelnemers kunnen niet reageren op notificaties en/of elkaar.
-
Je kunt de community verlaten wanneer je wilt.
Waarom een WhatsApp Community?
Dit doen we omdat ervaring leert dat belangrijke meldingen onze verkopers niet snel bereiken op andere kanalen zoals e-mail en Facebook. Daardoor wordt soms belangrijke informatie gemist. Daarnaast biedt een WhatsApp Community onze gebruikers meer privacy en minder ruis dan een WhatsApp groep.
​
Meld je aan
Hier kun je vinden hoe je je aanmeld. Of scan direct de QR-code met je telefoon.
​
Vraag & antwoord
Hieronder vind je uitgebreidere informatie t.a.v. dit nieuwe kanaal en antwoorden op meestgestelde vragen. Mis je iets? Laat het ons weten via een e-mail op wobbelbeursbunnik@gmail.com. Dan zoeken we het antwoord voor je en vullen de informatie aan.
Wat is het verschil tussen een WhatsApp groep en een WhatsApp community?
In de Wobbelbeurs WhatsApp community voor verkopers:
-
Kunnen leden geen telefoonnummers en/of foto's zien van andere deelnemers aan de community.
-
Is er maar 1 beheerder. Dit is een lid van de beurscommissie.
-
Bepaalt de beheerder wie er toegelaten wordt tot de groep. Hij/Zij kan eventueel ook leden verwijderen.
-
Bevat 1 kanaal: "Aankondigingen". Hierin kan alléén de beheerder een bericht plaatsen.
-
Worden alleen berichten geplaatst die betrekking hebben op actuele onderwerpen rondom de beurs.
-
Herken je de community door de vorm van de foto in je feed: deze is vierkante i.p.v. rond.
-
Is vindbaar via een aparte tab onderaan je WhatsApp. Communities staan in het midden, links van "Chats".
​
Hiermee hebben we hopelijk het grootste verschil met een WhatsApp groep duidelijk gemaakt: we willen op dit moment geen online gesprekken faciliteren tussen verkopers, noch willen we dat jouw gegevens voor alle leden in de groep zichtbaar zijn. Een gewone WhatsApp-groep voldoet niet aan deze 2 randvoorwaarden.
Waarvoor gebruikt de Wobbelbeurs deze community?
Als verkoper is het fijn dat je zo snel mogelijk op de hoogte bent van bepaalde zaken rondom de beurs. Denk hier bijvoorbeeld aan:
-
Een onvoorziene aanpassing van inbrengvoorwaarden, -locatie of -moment
-
Je kunt je ingebrachte kratten eerder ophalen
-
Er is een onverhoopte vertraging in betalingen
-
Er worden (nieuwe) verkoopnummers opengesteld
​
We merkten dat we in voorgaande jaren onze verkopers lastig konden bereiken bij plotselinge aanpassingen. Bijvoorbeeld wanneer we eerder klaar waren met opruimen zodat verkopers niet hoefden te wachten tot half 6 maar al eerder konden komen. Omdat iedereen bijna altijd zijn/haar telefoon bij de hand heeft, biedt deze nieuwe functie uitkomst op dit soort momenten.
Hoe word ik lid?
Er zijn 2 opties om lid te worden van de Wobbelbeurs WhatsApp community:
-
Klik op de link: handig wanneer je al op je mobiele telefoon zit of WhatsApp op je computer of laptop hebt. Wanneer je op deze link klikt, opent WhatsApp zich en kun je lid worden van de community.
-
Scan de QR-code met je mobiele camera: als je de link niet wilt overtypen van bijvoorbeeld je computerscherm naar je mobiele telefoon. Om een QR-code te scannen, heb je geen speciale app meer nodig. Je opent eenvoudig je camera op je mobiele telefoon en richt hem op de QR-code. Als je deze in je beeldscherm ziet, verschijnt er vaak na een paar seconden een kader om de code heen. De link verschijnt dan ook. Als je daarop klikt, opent WhatsApp en kun je de uitnodiging voor de Community accepteren.
Hoe krijg ik meldingen te zien?
Wanneer de beheerder van de Wobbelbeurs-community een bericht plaatst, krijg je hiervan een melding in WhatsApp, net zoals bij een normaal berichtje.
​
Wil je een bericht teruglezen? Open dan je WhatsApp. Onderaan de app zie je de verschillende icoontjes, "Communities" staat in het midden.
Wie kan mijn gegevens zien?
Je gegevens, zoals je profielfoto en/of telefoonnummer, zijn afgeschermd voor alle deelnemers aan de community. Enkel de beheerder (een van onze bestuursleden) kan je telefoonnummer zien. We zullen je nummer nooit zonder jouw toestemming delen of voor andere doeleinden gebruiken dan notificaties binnen de community.
Wie kan berichten plaatsen?
Doordat we alleen "Notificaties" gebruiken binnen de WhatsApp Community, is alleen de beheerder in staat om berichten te plaatsen. Hier kan geen reactie op gegeven worden door leden van de community. Zo blijven belangrijke mededelingen altijd zichtbaar en -vindbaar voor leden.
Wat zijn "groepen" binnen de WhatsApp Community?
Wanneer je je aanmeldt voor een WhatsApp Community zie je naast notificaties ook de optie "voeg groep toe". Hiermee zou je een aparte chat kunnen opzetten waarin bijv. een specifiek onderwerp aan bod komt.
In tegenstelling tot "Notificaties" kunnen leden van een groep wel op elkaar reageren en elkaars gegevens zien. Net zoals bijvoorbeeld in Microsoft Teams. Om deze redenen heeft de Wobbelbeurscommissie besloten dat we geen gebruik maken van de "groepen"-functie. Mocht een lid een groep aanmaken, dan wordt deze afgekeurd door de beheerder van de Wobbelbeurs-community.
Hoe meld ik mij af van de Wobbelbeurs community op WhatsApp?
Wil je geen berichten meer ontvangen van de Wobbelbeurs via WhatsApp? Dan kun je op elk gewenst moment uit de community stappen. Om te beëindigen, doorloop hiervoor deze stappen:
-
Open WhatsApp
-
Open Communities (icoon in het midden onderaan de app)
-
Tik op "Verkopers Wobbelbeurs"
-
Tik op "Meer informatie" rechts bovenin het scherm
-
Scroll naar beneden
-
Tik op "Verlaat community"